lets shoppin'

Macam - Macam la hai..

Weeclicks

GuaBlog

SAHABAT handai

Friday, March 29, 2013

G.I. Joe: Retaliation

Sebuah sekuel dari The Rise of Cobra. Mengisahkan cerita sebuah kumpulan pasukan khas kerajaan US yang dipanggil G.I. Joe. G.I. as I have research it is short form for Government Issue and Joe mean the common name locals used for American men "joe". Tak sure la how they get it. And dalam pasukan tersebut not only men, ada gak ladies. Tu tak penting.


Bermula dimana mereka ditugaskan untuk menghapuskan nuklear yang berada di Pakistan. Dan mereka tidak sedar bahawa itu adalah salah satu helah oleh kumpulan Cobra untuk menghapuskan mereka dan menakluk dunia. Ini terjadi apabila salah seorang dari kumpulan Cobra telah menculik president dan menyamar sebagai president. Tetapi tanpa mereka sedari 3 orang dari pasukan G.I. Joe terselamat dari penghapusan besar-besaran yang dilakukan oleh Cobra. Mereka menyiasat dan menentang kembali dengan bantuan senior yang telah pencen. Maka terhapuslah kumpulan Cobra. dan aku rasa ada sekuel lain lepas ni. Sebab Cobra Commando, ketua penjahat selamat.



cerita is full of action dan tak boring tengok. This movie is also recommended by me for you all to watch other than The Croods

Para pelakon yang menjayakan filem ini adalah Dwayne Johnson (The Rock) - Sergent Roadblock, D.J. Cotrona - Flint, Adrianne Palicki - Lady Jaye, Ray Park - Snake Eyes, Elodie Yung - Jinx, Channing Tatum - Duke. Dan pelakon bagi watak antagonis seperti Jonathan Pryce - masquerade president, Luke Bracey - Cobra Commander, Ray Stevenson - Firefly.

6 comments:

  1. thanks for the review... both film boleh masuk dalam list movie marathon nie....

    ReplyDelete
  2. orang cakap cite ni best...

    http://www.suterablogger.com

    ReplyDelete
  3. aku esok baru nak tgk kat mp,melaka..hehe
    p/s:bro,cuba buang word verification kat komen tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ye? tengok jangan tak tengok.
      aku tgk kat AEON Bandaraya Melaka..
      P/S: Verification? tang mana tu? hihi

      Delete

weeclicks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Owner's Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers