lets shoppin'

Macam - Macam la hai..

Weeclicks

GuaBlog

SAHABAT handai

Saturday, June 15, 2013

Man of Steel - Lelaki Besi (Superman)



Cerita yang mengisahkan superman dimana pada waktu tersebut beliau tidak lagi bekerja dengan Daily Planet. Cerita yang mengisahkan apa yang terjadi sebelum Clark Kent menjadi wartawan. apakah tujuan beliau menjadi wartawan. Mengisahkan apa yang telah terjadi setelah 33 tahun beliau meninggalkan planet krypton.

Bermula dimana dia menjadi seorang nelayan dalam misi mencari siapakah dirinya yang sebenar. Kemudian menjadi seorang pelayan bar dan seterusnya menjadi pembantu penyelidikan. semua kerjaan yang dilakukan ditinggalkan dengan sebuah pertolongan kepada orang lain.

Semasa bekerja sebagai pembantu penyelidikan dia telah menjumpai kapal perang Krypton. Dalam pada masa yang sama dia mengenali Lois Lane.

Sampai pada satu masa Jeneral Zod tiba di bumi dan menggesa penduduk bumi menyerahkan orang beliau yakni Clark Kent atau namanya di planet Krypton adalah Kal-El. Dalam masa tersebut juga Jeneral zod akan menakluk bumi untuk dijadikan sebagai Krypton yang baru. Rancangan tersebut ditentang oleh Kal-El/Clerk Kent. Penentangan terhadap jeneral Zod dibantu oleh Lois Lane dan Tentera Amerika.Akhirnya rancangan jahat Jeneral Zod dapat dipatahkan

Korang mesti tonton filem ni. Durasi masa adalah mebih kurang 2 jam 15 minit. Filem ini diarahkan oleh Zack Snyder. Pelakon yang telah menjayakan Filem ini antaranya adalah Henry Cavill (Clark Kent / Kal-El), Amy Adams (Lois Lane), Michael Shannon (General Zod), Russel Crowe (Jor-El), Harry Lennix (General Swanwick), Diane Lane (Martha Kent) dan ramai lagi.

P/S: tak tonton rugi!

2 comments:

  1. nak tengok tapi takde geng dah sejak jadi bujang ni. wuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo nak join datanglah melaka. malam ni aku tengok World War Z

      Delete

weeclicks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Owner's Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers