lets shoppin'

Macam - Macam la hai..

Weeclicks

GuaBlog

SAHABAT handai

Thursday, February 7, 2013

Jalan Muda :: Jalan batu sekeping

Salam ukhwah..

Susah betul aku nak update entri untuk slot Jaman Muda ni. Ye la nak cari idea menarik cerita masa aku kecik2 dulu. So entri kali ni aku nak citer pasal my hometown punya jalan dulu macam mana. Kalau korang nak tahu dulu kampung aku punya jalan tak macam la ni. Dulu jalan batu sekeping sekeping yang di susun menjadi panjang (sila rujuk gambau di bawah).

Masa ni penah gak la merasa naik basikal pergi sekolah berdedai je naik basikal reramai. Kalau selisih je dengan orang dari arah bertentangan. Kena la mengalah. berhenti kat tepi jalan tu. Ada satu masa tu yang masih segar di ingatan kami berbaris reramai naik basikal, pastu berselisih la denagn orang dari arah bertentangan. Budak yang depan sekali cakap "ko ketepi la kami nak pergi sekolah ni. nampak ni ramai kat belakang ni." That time yang berselisih dengan kami tu kira budak sekolah kami yang umur around kami.

This thing masa kami nak pergi sekolah petang (sekolah agama). kalo nak tau sekolah agama dipanggil sekolah petang, kalo sekolah kebangsaan dipanggil sekolah pagi. Some of us ada yang tak sekolah petang, mereka hanya sekolah pagi. Tak dapat la dipastikan ngape mereka tak sekolah petang. 


Tapi sekarang hometown aku tak macam ni lagi. Sekarang jalan dah berturap. besau lebau plak tu. boleh selisih 2 buah lori. Memang banyak permodenan kat hometown aku. Alhamdulillah. Anyway aku takde modah gambau yang bleh di share. Ni je la satu2nya gambau yang boleh di tunjuk kat korang. Thanks to Facebook page 'Geng Pulau Indah'. To owner gambau ni hope di izinkan guna yer. hehe.. Bukan apa nanti boleh glamor. Satu dunia kenal. Actually dalam gambau ni kakak kepada kawan aku. Mohon yer di share pic ni. Thanks in advance.

P/S: Jenuh cari idea nak update dalam masa ang sama cari bahan untuk assignment yang selambak. :P

No comments:

Post a Comment

weeclicks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Owner's Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers